Puikiai veikiantis viešasis transportas kartais gali nuvilti. Nors dažnai jis pateisina lūkesčius, darbo dieną gali sugadinti žmonių prigrūstas autobusas, kuriame negali kvėuoti, bet negali išlipti, nes dar liko keturios stotelės… O važiuojant automobiliu kasryt laukia kamščiai, gali nuotaiką sugadinti posūkio neparodęs vairuojantis kolega. Bet ar įmanoma viso to išvengti?
Pasaulyje vis labiau ima populiarėti kitų žmonių pavėžėjimo savo automobiliu sistema. Lietuvoje ji dažniau naudojama važiuojant į skirtingus miestus, jau yra susikūrę tam skirti puslapiai. Ten žmonės gali lengvai rasti bendrakeleivių važiuojant iš Vilniaus į Kauną, iš Kauno į Klaipėdą ir panašiai. Dažnai pamirštama, kad tokia sistema gali būti naudojama ir miestuose. Tačiau ši sistema turi privalumų ir trūkumų, todėl prieš imantis šios iniciatyvos, reikėtų apie kelis dalykus pagalvoti.
Sumažėjusios išlaidos. Visi žino, kad kuo daugiau naudojama mašina, tuo labiau ji nusidėvi. Tačiau susitarus su kolegomis, kad įvairiomis dienomis keisis vairuotojas, kuris veža iki darbo, nusidėvėjimas gali sumažėti, nes automobilis mažiau naudojamas. Jeigu vienas žmogus visada yra vairuotojas, bendrakeleiviai gali pasidalinti degalų išlaidas. Taip pat jei jūs anksčiau važiuodavote autobusu, o dabar jus veža kolega, sumažės laiko sąnaudos.
Kompanija. Važiuojant kartu galima geriau susipažinti su žmonėmis, su kuriais darbo vietoje persimeti tik keliais žodžiais. Linksmi pašnekovai gali praskadrinti nuotaiką kamščio metu ir nuteikti gerai dienai. Žinoma, kompanija turėtų būti tokia, kurios grafikai sutampa, kad nereiktų kažkam ilgai laukti po darbo arba anksčiau keltis prieš darbą. Taip pat susitarus važiuoti kartu reikėtų nusistatyti kelias taisykles: ar bus laukiama vėluojančio, ar galima valgyti, rūkyti automobilyje, kada sumokama už degalus arba kuriomis dienomis keičiasi vairuotojai.
Priklausomumas nuo vairuotojo. Skirtingi žmonės skirtingai vairuoja, todėl reikės priprasti prie skirtumų. Kai kurie gali vairuoti agresyviau, kiti atsargiau. Taigi jei kelionė verčia jaustis įsitempus, gal verta pagalvoti apie kitus būdus pasiekti darbo vietą. Tačiau jeigu jus veža, galite nusnūsti arba įsijungti nešiojamą kompiuterį ir paskaityti užrašus ar peržvelgti dienos darbus, susiplanuoti savaitę. Taip pat visuomet reikia turėti atsarginį variantą, jei vairuotojas susirgs. Tuomet reikia išankstinio įspėjimo, kad bendrakeleiviai galėtų surasti alternatyvius būdus atvykti į reikiamą vietą.
Aplinka. Kuo daugiau žmonių važinės ne vieni, tuo mažiau bus automobilių gatvėse. Mažesnis automobilių kiekis reiškia ne tik mažiau kamščių piko metu, bet ir mažesnį oro užterštumą.
Vis dėlto, ar pavežti kolegas ar ne priklauso nuo jūsų bendro susitarimo.